8 Ekim 2018 Pazartesi

Fareler ve İnsanlar (Of Mice and Men) - John Steinbeck / kitap yorumu


"Kitaplar bir halta yaramaz. İnsanın birine ihtiyacı vardır, birine yakın olmak ister." İnler gibi devam etti. "Kimsesi yoksa delirir insan. Kim olduğu hiç önemli değildir, yeter ki yanında biri olsun. İnanın bana, insan fazla yalnız kaldımı, hastalanır."


Herkeseee helllloooooo 💓💜💙
Nassııllsınıızz? Ben bomba gibiyim 😆😆 Yorucu bir haftayı geride bıraktım ve şuan dinlenme aşamasındayım. 😁😂😂
Bugünkü yorumum benim çok ama çoook sevdiğim yazar olan ve kitabını okurken hiç ama hiç sıkılmadığım John Steinbeck'in en çok tanınan ve sevilen kitaplarından biri olan Fareler ve İnsanlar yorumu ile karşınızdayım.

Kitapta ana karakterler olan George ve Lennie çiftlikten çiftliğe iş arayan iki arkadaştır. George; akıllı ve zeki, girişken biridir. Lennie ise akli dengesi bozuk biridir ve sevgi doludur :) Lennie yapısı gereği oldukça uzun ve tombuş biridir 😁 George ise kısa boyludur.
Bir çiftlikte çalışırlarken Lennie bir gün, yumuşak şeylere dokunmayı çok sevdiği için genç bir kadının elbisesini okşamıştır ve çiftliktekiler bunu tecavüz girişimi olarak saydıkları için George ve Lennie oradan kaçmıştır. Gel zaman git zaman sonunda başka çiftlikte bir iş bulurlar ve her şey güzel giderken bir gün yine Lennie'yi bir şeylere dokunurken göreceksiniz. Lennie tamamen saf ve iyi niyetlidir, kötü niyeti hiç yoktur. Dedim ya size, akli dengesi bozuk olduğu için böyle davranıyor fakat çevredeki insanların bu umrunda bile değil. Sonu hakkında pek bilgi vermek istemiyorum fakat öyle mutlu bir son olduğunu söyleyemeyeceğim :/

Biliyorsunuz, kitaplar hakkında fazla özet bilgiye kaçmak istemiyorum fakat bu öyle güzel bir eser ki sürekli tiyatro oyunları ve filmleri oluyor :) Ben hala izleyemedim ne yazık ki. 😅
Bu arada, Sel Yayınları yeni bir baskı yapmış. Onun kapağını da beğendim fakat bu kapağı bence daha güzel 😇 Steinbeck'in kitaplarını Sel Yayınlarından okumanızı tavsiye ederim :)


Kitapla kalın canlarıııım. 💙💚💜


''Biz onlara benzemeyiz. Niye mi? Çünkü, çünkü yanımda sen varsın, beni kollarsın, senin için de ben varım. Niyesi bu işte...''

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder