5 Ağustos 2018 Pazar

Gurur ve Önyargı (Pride and Prejudice) - Jane Austen / kitap yorumu

"Onun gururunu ben de kolaylıkla hoş görebilirdim. Benim gururuma dokunmamış olsaydı."

Arkadaşlar herkese merhaba! 😊😊
Adım Buse. Ben de çoğunuz gibi kitap kurduyum ve düşündüm ki.. bunca sene aptallık etmişim. Neden bende blog açmadım diye! 😄 Bu yüzden bende sizlerle okuduğum kitapları(hatta kitap ile kalmayıp ilgimi çeken ve sizinle paylaşmak isteyeceğim çeşitli şeyleri) paylaşmak ve tartışmak istiyorum. Neyse, o zaman gelelim çok ama çok sevdiğim (bayılarak okuduğum) Gurur ve Önyargı'nın kitap yorumuna. Jane Austen gerçekten harika bir yazarmış arkadaş! 😃 Çok geç kalmışım gerçekten bu kitabı okumaya, kendimden utanıyorum bu kadar çok geciktirdiğim için. Millet lise yıllarında bu kitabı okur, ben ise Üniversiteyi bitirdikten sonra bu kitabı okudum. Fakat size şöyle bi tavsiyede bulunayım, bu kitabı okumak istiyorsanız (benceee) Lisede okumalısınız. Baktınız lise olmuyor o zaman en geç Üniversite 1.  sınıfta bu kitabı muhakkak okumalısınız. Jane Austen'ın kalemine hayran kalacağınızdan şüpheniz olmasın.

Kitaba gelecek olursak;
Jane Austen'ın yazdığı bu başyapıt (eğer İş Bankası Kültür Yayınları'ndan okuyacaksanız) kitaba başlarken Sunuş bölümünde: "Elinizde tam iki yüz yıllık bir büyü tutuyorsunuz...." ile başlıyor ve kesinlikle çok doğru. Bu kitaba başlarken daha başlarında hemen anlamıştım elimden bırakamayacağını. Çevremdeki insanlar söylüyor bu kitap çok kalın diye fakat onlar bilmiyor ki bu kitabın bir hafta bile sürmeden bitebileceğini. :) Kitaptaki bazı karakterlerden bahsedecek olursak:

Mrs. Bennet: Çok sinirli fakat bir o kadar da çatlak bir anne ile karşılaşıyorsunuz. 5 kızı var ve hepsini evlendirmek, mutlu yuvalarını kurmak istiyor. Kitapta Mrs. Bennet'e bazen sinirlenecek, bazen de çok güleceksiniz. :)

Mr. Bennet: Karısına ve yeğeni Mr. Collins'e alttan alttan laf sokmaları ve isabetli sözler söyleyen Mr. Bennet, en sevdiği kızı (ve tabiki benimde! 😊) Elizabeth Bennet'tir. Mrs. Bennet kızlarının evliliğini çok fazla önemsemeyen bu babaya sitemler etse de, sonlara doğru Mr. Bennet'in haline şaşıracaksınız.

Elizabeth Bennet: Kitapta en çok sevdiğim ve kendi özelliklerim açısından en çok benzettiğim karakterlerden birisidir. Mrs ve Mr. Bennet'in kızlarından biridir. Mr. Bingley'in balosunda Mr. Darcy'i görür ve Mr. Darcy'nin hali ve tavrı karşısında onu hemen eleştirir (önyargııı) ve tam da burada başlar. Mr. Darcy'nin tavırları ona ilk başta kaba gibi gelir ve üst mertebede olduğu için onun gururlu bir insan olduğunu düşünür. Acaba kitabın sonlarında neler olur okuyunca göreceksiniz :))

Mr. Darcy: Kitapta ilk başta çoğu kişi belki bu karakteri sevmese de ben çok sevdim. Kendisi balolarda tanımadığı insanlar ile hemen kaynaşıp konuşamıyor, uzak duruyor bu yüzden insanlar onu gururlu zannediyor. Elbette bu karakterin bir gururu var fakat onun gururu öyle çok yükseklerde değil. İçinden nasıl geliyorsa öyle davranan bir karakter. Kitapta bolca Elizabeth ile Darcy'nin diyalogları ile karşılaşacaksınız.

Daha pek çok karakterler var: Mr. Bingley, Miss Bennet, Miss Bingley, Mrs ve Mr. Gardaner ve daha pek fazlası... fakat fazla bahsetmek istemiyorum yoksa spoiler vereceğimden endişe ediyorum. 😅 Bu kitabın aynı zamanda filmi de var Türkiye'de Aşk ve Gurur adı ile 2005 yılında gösterime girmiştir. Bana kalırsa keşke Gurur ve Önyargı olarak kalsaydı, çünkü kitabın konusu adeta adı ile özdeşleşmiş. Amaan sakın önce filmini izleyip, sonra da kitabını okuyanlardan olmayın. Zaten filmini izleyince kimse kitabı okumuyor. Önce okuyalım, mümkünse okuduktan sonra  da bir güzel sorgulayalım, sonrasında zaten filmi de izlemiş olursunuz. :))

İlk yayınımı da yapmış bulunuyorum, umarım devamı gelir. Bu arada bu benim ilk kitap yorumum olduğu için eğer iyi yazamadıysam affedin, yazdıkça daha güzel yorumlar geleceğini umuyorum.

Kendinize iyi bakın, şimdilik hoşçakalın! 😊😃


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder