9 Ocak 2019 Çarşamba

Özel Bir Barış , Bir Başka Barış (A Separate Peace) - John Knowles / kitap yorumu

"Acelen varken ne manzarayı görebilirsin ne de ağaçları. Hiçbir şey göremezsin. Eğer savaştaysan acele etmek zorundasın. Öyle değil mi?"

"Ancak uzun bir zaman sonra, alayın zayıf insanlara özgü bir protesto olduğunu anladım."

"Hiç bir şey zor kullanarak sonsuza dek süremez. Ne bir ağaç, ne bir aşk, hatta ölüm bile..."


Helllooo gençlik. Nasılsınız? Havalar öyle bir soğudu ki vallahi klavye ile yazarken parmaklarım üşüyor. 😌😶
Bugün 2. Dünya Savaşı'nın o dönemin çocukları üzerinde etkisini anlatan bir eserle karşınıza gelmek ve yorumumu yapmak istedim. Çavdar Tarlasında Çocuklar kitabını daha okumadım fakat çok benziyormuş bu kitapla. Kitabı bende var, onu da en kısa sürede okumak istiyorum :) Eski adı Bir Başka Barış olan kitabın şimdiki adı Özel Bir Barış olmuş. Bence eski adı ile kalsa daha iyiymiiş 😄😄 Bende çook eski basım olan kitabı var İnkılap Yayınlarından çıkan, taaa seneler öncesinden Beşiktaş'ta ki bir kitabevinden almıştım. Ay o zamanlar hatırlıyorum 50 kuruşa, 1 liraya satıyorlardı bu eski kitapları. Bende merak edip almıştım birkaç kitabı ve içlerinden Bir Başka Barış kitabını çok beğenmiştim; seneler sonra tekrar okudum, iyi ki okumuşum çünkü ne kadar kitap okursanız okuyun, unutuluveriyor olay örgüsü. Tekrardan okuduğum için daha iyi anladım bu sefer. Fakat eski basım ya, bazı yerler hatalı kitapta. Yazım yanlışı çok, bu da üzüyor 😔


Konusuna gelecek olursak ⇩
40'lı yılların başlarında Amerika'da bir yatılı okulda okuyan gençlerin öyküsü konu edilir. İçlerinden iki gencin acıklı öyküsü anlatılır. Karakterlerden Gene, romanın anlatıcısıdır. Okulu bitirdikten 15-20 yıl sonra tekrar geri dönüyor ve bizlere o dönemi anlatıyor. John Knowles kitapta; ergenlik, delilik, gençlik, aşk üzerine yazmış ve sade bir anlatımla bizlere sunmuş. Phineas (Finny) karakterini okurken çok seveceksiniz diye düşünüyorum. Çünkü aktif, spora ilgi duyan, çevik, korkusuz ve otoriteye baş kaldıran karakterleri hepimiz severiz diye düşünüyorum. 😁
Gene ve Phineas birlikte aynı odayı paylaşırlar fakat kitapta anlaşılacağı üzere ikisi farklı karakterlere sahiptir. Gene daha titiz, akademik anlamda başarılı, spora pek ilgi duymayan gençtir. Kitapta Gene karakteri anlatıcı olduğu için bizlere yaptığı hatalarından, Phineas'ı kıskanmasından ve içinde yaşadığı psikolojik sorundan bahseder. Phineas, Gene'ye karşı hep iyi davranmıştır, fakat Gene için bu pek söylenemez. Roman böyle ilerlerken tabi sadece ikisi arasında olmaz bu olaylar; arada bir de savaş vardır. Savaşın etkisi okula da yansır ve üst sınıftan erkek öğrenciler savaşa giderler. Fakat Phineas (başta dediğim gibi otoriteye karşı) savaşı önemsemez. Barıştan yanadır ve bu yüzden Gene ile arasında özel bir barışın olduğunu göreceksiniz.

Yorumum bu kadaaaar! 😀😂
Bence harika bir gençlik romanı diyebilirim. Lise çağına geldiyseniz mutlaka okumalısınız. Kitaplığınızda Çavdar Tarlasında Çocuklar kitabı varsa bu kitabı da onun yanına koyabilirsiniz diye düşünüyorum. 💜

Herkesee iyi günler diliyorum. Kitapla kalıın canlar! 💕💛


"Fakat eskiden beri, beni kendine çeken her şeyde öldürücü bir şeyler bulmuşumdur. Sevdiğim her şeyde, istediğim her şeyde daima öldürücü bir şey pusuda beklerdi. Böyle bir şey yoksa bile ben kendim bulur koyardım. Tıpkı Phineas olayındaki gibi."

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder