20 Ağustos 2018 Pazartesi

O (IT) - Stephen King / Tam Metin kitap yorumu


"Ne alırsan bedelini ödersin, ancak bedelini ödediğin şeyin sahibisindir..."
"Hiçbir şey sonsuza dek sürmez, belki sevgi hariç."
"Korku doğurgandır, çocuğu da öfkedir ve öfke intikam ister."
"Ama normal kahkaha gibi değildi, biraz dinleyince çığlık attığını anlıyordunuz."
"Yaralar geri gelmez. Ya oradadırlar ya yokturlar."
"Tanrı aşkına, kimse on bir yaşındayken ciddi sözler vermez."
"Bir fikir, bin ışık yakar."

Merhaba arkadaşlar. Nasılsınız? 😎
1 hafta ara verdiğimin farkındayım; staja başladım ve blog işleriyle bu yüzden uğraşamadım fakaaat evde olduğuma göre Stephen King'in meşhur romanı olan O'nun özetini birazcık anlatabilirim. 😆

King'in kalemine hastayım. Adam 70'i geçti ama hala yazmaya devam ediyor, hayal gücü hiç susmuyor ve onun zekasını, kurguladığı şeyleri, olur olmadık yerde birden gelişen olaylarını seviyorum. O kitabı benim için korku kitabı değil. (her ne kadar korku kitaplarından korksam da bunu gönül rahatığı ile söylüyorum) Çünkü ben çok korkan bir insanım ve eğer bu kitapta çok korku dolu olsaydı sanırım okumaya devam edemezdim. Yani eğer bu kitabı sırf korktuğunuz için okumuyorsanız sakın öyle düşünmeyin, sandığınız gibi korkunç değil. 😃😃

Konusuna gelecek olursak;
Derry adlı kasabada, kanalizasyonda yaşayan O'yu konu alıyor ve O çocuklardan besleniyor. Kitap, Bill'in kardeşi George'un bir gün abisiyle yaptıkları gemiyi kanalizasyonda yüzdürmek için dışarı çıkmasıyla başlıyor. Vee ne dersiniz? Bizim palyaço Pennywise ile karşılaşıyor ve işler değişiyor. Palyaço ilk başta George'a güven veriyor, fakat daha sonradan George'un kolunu kopartıyor ve öldürüyor.

"Süzülüyorlar," diye uludu yaratık. "Uçuyorlar Georgie. Buraya, yanıma geldiğinde, sen de uçacaksın..."

Kitap daha sonra diğer ölen kurbanlar ile ilerliyor fakat polisler kimin yaptığını bir türlü bulamıyor. Sonra; Bill, Ben, Beverly, Richie, Eddie, Stanley ve Mike adlı 7 çocuğun bu yaratıktan haberdar olması, Bill'in kardeşinin kimin öldürdüğünü bilmesi, hepsinin yaratık ile olan bağı ve yıllar sonra hepsi birer yetişkin olduğunda Derry kasabasında biraraya gelip tekrar bu yaratığı öldürmek istemelerini konu alıyor.

Bu kitabın filmi de var. Filmi var deyip kitabı okumamazlık yapmayın, kitap filmden daha çok geriyor. Ve filmde bazı sahneleri sevmedim çünkü kitap ile bağdaşmıyor. Her zaman önce kitabı okuyanlardan olmuşumdur. 👍 Kitap 1216 sayfa evet oldukça kalın fakat eğer isterseniz ve kitabı severseniz 1 haftada bitirebilirsiniz. Benim kitapta sevmediğim kısım, King oldukça fazla detaylı anlatıyor. Çok fazla detay okuyunca sıkılan bir insanım fakat olsun, hiç problem değil. King yazmış arkadaşlar sonuçta :D

İyi okumalar herkese, kitapla kalın. 💜😍

2 yorum:

  1. Merhaba.. Fotoğrafta sağ taraftaki çizim kitap kapağı falan mı acaba?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba. Ciltli olan kitabın çizimi 😊😊

      Sil